Plataforma. Festival de artes  performativas é un proxecto que baixo o fío da  performatividade quere tender pontes entre as artes visuais e as artes vivas, a música, a arquitectura, a poesía e outras disciplinas culturais. Plataforma é un festival pensado para Santiago de Compostela, comprometido coa súa riqueza patrimonial, coa súa diversidade, coa igualdade, coa tradición e coa innovación cultural, que naceu preocupado pola sustentabilidade das súas propostas e por proxectar o talento local.

Dirixido pola Cooperativa Performa, o festival Plataforma naceu coa intención de traballar en rede e complicidade co maior número de axentes, institucións e espazos posibles dunha cidade referente cultural como Santiago de Compostela. Neste sentido, é un festival que encaixa na rica programación cultural da cidade pola súa transversalidade e a descentralización das súas localizacións, pola súa escala, pola súa programación pensada para espazos singulares e pola súa accesibilidade.

Nesa liña, unha das singularidades do festival é a programación de varias exposicións coas que se relacionan directamente algunhas das performances programadas. Tamén é de sinalar a implicación do festival con iniciativas que, polo seu carácter experimental e híbrido, habitualmente non teñen espazo nas programacións museísticas ou nas programacións estables de ámbito cultural. Por outra banda, o festival Plataforma fomenta a colaboración entre artistas de diferentes disciplinas, o que favorece o cruzamento de públicos diversos e interesantes conexións creativas.

Cunha importante representación feminina e unha decidida aposta polo talento galego, Plataforma reuniu nas súas diferentes edicións performances, música, danza, poesía, pintura, deseño e arte contemporáneo en exposicións, accións e conferencias  performativas capaces de unir a protagonistas galegos con valores de gran recoñecemento internacional. Con estreas absolutas de pezas de artistas, performances creadas especificamente para o festival, accións poético-musicais inéditas, estreas en España e en Galicia, e accións  performativas coa colaboración de artistas locais, Plataforma situouse coma unha recoñecida e valorada referencia no seu campo no contexto ibérico.

Plataforma é, ademais, un festival comprometido cos 17 Obxectivos de Desenvolvemento Sostible ( ODS) de Nacións Unidas. Convencidos de que a arte e a cultura son axentes imprescindibles para o cambio e que a arte é un elemento crave para o benestar social, Plataforma defende a creatividade como un elemento transformador. Conscientes da inexistencia dun ODS específico para a cultura, desde Plataforma reivindícase a súa presenza transversal no relativo á educació n, en facer as cidades  máis sustentables e habitables, en repensar as pautas de consumo e produción cultural ou na promoción dunha sociedade máis inclusiva e defensora da igualdade e o dereito á cultura.

Nesta terceira edición, Plataforma percorrerá espazos de emblemáticos de Compsotela como a Praza do Obradoiro, San Martiño Pinario, a Praza do Toural, o Parque de Bonaval, o Barrio de Vite, a Fundación DIDAC, o Teatro Principal o Auditorio de Galicia e o CGAC, Centro Galego de Arte Contemporánea, levando as distintas actuacións e actividades por distintas zonas da cidade.

Plataforma está en liña cos obxectivos de Cooperativa Performa, un colectivo de axentes culturais preocupado por conseguir que os creadores e creadoras poidan desenvolver os seus proxectos. Desde Cooperativa Performa agradecemos a a implicación e complicidade de artistas, persoal técnico e institucións públicas e privadas que fan posible esta terceira edición de Plataforma.

David Barro, Mónica Maneiro e Iñaki Martínez Antelo

Directores de Plataforma. Festival de artes performativas